info[kukac]babychameleon[pont]hu

Általános Szerződési Feltételek – 2017 04 30-ig

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
(2017 04 30-ig hatályos)

(Az aktuális verzió ITT érhető el.)

Melyek („Szerződés”) vonatkoznak egyrészről a Business Management Kft.-re (székhely: 2030 Érd Köszméte utca 1., adószám: 23051791-2-13), a babychameleon.hu elnevezésű weboldal (továbbiakban: „weblap”, „weboldal”, „webshop”, „webáruház”) üzemeltetőjére (továbbiakban „Üzemeltető”, „Szolgáltató”, „Webáruház”, „Webshop”), másrészről a weblap látogatóira, használóira, a webahopon keresztül rendelést leadókra, a weblapon hirdetett szolgáltatásokat bármilyen módon megrendelőkre vagy hírlevélre feliratkozókra (továbbiakban „Megrendelő”, „Megbízó”, „Látogató”), együttesen: „Felek”-re.

I. A weboldal használata, annak szabályai, a szabályok megszegésének következményei

A weboldal használtára bármilyen cselekvőképes személy jogosult. Azonban annak tartalma, ide értve kifejezetten, de nem kizárólag a szakmai és jogi vonatkozású elemeket, például fotók, videók, egyéb hanganyagok vagy letölthető dokumentumok, szerzői jogvédelem alatt állnak. Azok felhasználása, terjesztése vagy megosztása tilos, kivéve, ha az Üzemeltető ehhez írásban nem járul hozzá. Ez esetben a hozzájáruláskor kikötött feltételek mentén szabad felhasználni a szóban forgó tartalmi elemeket, tartalmakat.

A fentiek be nem tartása törvénysértésnek minősül, és a törvénysértő személynek (vagy cégnek) A/4-es oldalanként vagy képenként nettó 50 000 forintnyi kötbért köteles fizetnie, mely a törvénysértés kezdetétől 8 napon belül esedékessé válik. (1 oldal, mint mértékegység: egy A4-es oldal, 12-es betűméret mellett, Times New Roman betűtípussal.) Késedelmes megfizetés esetén a késedelmi kamat megkezdett naponként 1 000 forint.

A fenti hatálya kiterjed még: az Üzemeltető által működtetett, a témába közvetlenül vagy csak áttételesen kapcsolódó egy offline vagy online felületeire is. Például, de nem kizárólag: kiadványok, társoldalak, social media oldalak vagy csoportok (Facebook, Pinterest, Instagram. stb.), az Üzemeltető által tartott előadások anyagai, blog bejegyzések.

A Baby Chameleon márkanév és a Baby Chameleon logo, valamint a logo egyes változatai a Szolgáltató szerzői jogi védelem alá tartozó kizárólagos tulajdonát képezik.

Fentiektől eltérni kizárólag az Üzemeltető által adott írásos engedély birtokában szabad, vagy a jelen ÁSZF rendelkezéseit felülíró esetleges egyedi szerződésben foglaltak szerint.

Egyebekben a weboldal használata ingyenes.

II. Kapcsolat, kapcsolattartás, adatok, adatkezelés

Üzemeltető, ha a Látogató ehhez hozzájárul, hírlevelet küldhet, levelezőlistára való feliratkozást követően információkat küldhet vagy promóciókról tájékoztathat, kapcsolat-felvételi form-on keresztül kapcsolat felvételi lehetőséget tesz lehetővé. Az ezekre való feliratkozás vagy ezek használatuk során Látogató kifejezetten elfogadja az Adatkezelési szabályzatot és az abban foglaltakat.

A fentiek során Látogatónak az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakhoz kell hozzájárulnia.

A kapcsolattartással kapcsolatos további információkról rendelkezik még: IX. pont.

III. A megrendelés, a szolgáltatás és a teljesítés tárgya és menete

3.1 Vásárlás. A webshopban feltüntetett termékeket és szolgáltatásokat elektronikus úton leadott megrendeléssel lehet megvásárolni. A megrendelésre vonatkozó szabályokat a jelen szerződés szabályozza.

3.2.1. A termékek. A websopban megtalálható termékek:

– baba ruházati és kiegészítő termékek

– ágyneműk

– felsőruházat

A termékek nem raktáron lévő és/vagy előre legyártott termékek, azok a megrendelést követően, a Megrendelő kifejezett kérésére, egyedileg készülnek el. Az egyes termékek tulajdonságai, valamint a kidolgozás módja a termékek leírásánál vannak feltüntetve – a szín, minta vagy az anyag kivételével. Az egyedi kidolgozás miatt két „ugyanolyan” termék között is lehetnek eltérések. A szín, minta vagy anyag kiválasztása pedig a megrendelés során opcionálisan kerül kiválasztása a Megrendelő által, a Megrendelő kifejezetten kérésére. Ez utóbbiak az épp rendelkezésre álló kollekcióból választhatóak ki. A választható szín, minta vagy anyagok naprakészen tartásáért a Szolgáltató mindent megtesz, ugyanakkor azokért felelősséget vállalni nem tud. Ennek legfőbb oka, hogy az adott színű, mintájú vagy anyagú alapanyagok fogyása akár óráról órára is változhat a beérkező megrendelések függvényében.

A fentiekből adódó, a garanciára és jótállásra vonatkozó további részletekről a IV. pont rendelkezik.

A fentiekből adódó, a megrendelés elfogadására és visszaigazolására vonatkozó további részletekről a 3.3 pont rendelkezik.

3.2.2.A szolgáltatások. A webáruházban megrendelhető szolgáltatások:

– Fotózás. Elsősorban újszülött, baba  és családi fotózást vállalunk, műtermi körülmények között. Egyedi igény esetén a Megrendelő által megjelölt helyszínen is kérhető a fotózás. Ez esetben Megrendelő elfogadja, hogy az általa megadott helyszín körülményei befolyásolhatják a szolgáltatás minőségét, melyért Szolgáltató nem vállal felelősséget. A fotózás szolgáltatást Üzemeltető professzionális alvállalkozókon keresztül, közvetített szolgáltatás keretein belül nyújtja. Megrendeléskor a webshopban leírt alapszolgáltatás ára kerül feltüntetésre, mely tartalmazza a kiválasztott csomagnál leírtakat. Minden további igény többletköltséggel járhat. A megvásárolt fotózás csomag időpontját Megrendelő kezdeményezésére (e-mail, telefon) egyeztetik a Felek. A megrendeléstől számított 30 napig érvényes a csomag felhasználhatósága.

– Baba elsősegély tanfolyam. A tanfolyam szolgáltatást Üzemeltető professzionális alvállalkozókon keresztül, közvetített szolgáltatás keretein belül nyújtja. Amennyiben a meghirdetett időpontra Megrendelő bármilyen okból kifolyólag nem tud eljönni, úgy a már megvásárolt részvételi díjért a legközelebbi alkalomra ingyen jöhet. Ennek időpontjáról a Megrendelő Üzemeltetőtől kérhet tájékoztatást.

– Csomagolás, díszcsomagolás. Szolgáltató rendelkezésére álló igényes csomagolóanyagok felhasználásával, amennyiben Megrendelő ezt kéri. A díszcsomagolt termékek esetében javasolt a személyes átvételt megjelölni a szállítás során, mert a sértetlen csomagolást Szolgáltató csak így tudja garantálni.

– Tanfolyamok. Kisbabákkal, ápolásukkal, ellátásukkal, stb. kapcsolatos egyéni tanácsadás vagy csoportos képzések. Professzionális, engedélyekkel rendelkező alvállalkozók szolgáltatásainak közvetítése, az egyes szolgáltatások megszervezése. Az egyes szolgáltatások leírását, a részvétel feltételeit és a szolgáltatások részleteit, tematikáját Megrendelő a webshop megfelelő oldalain, a szolgáltatások leírásánál találhatja meg.

3.3 A megrendelés. Megrendelő webáruházban leadott rendelését (ajánlatát) követően a rendszer automatikus visszaigazoló üzenetet fog küldeni Megrendelőnek a rendeléséről, annak részleteiről, többek között a várható szállítási időről, a fizetendő vagy megfizetett összegről, stb. Ezen visszaigazoló e-mail azonban csak a megrendelés beérkezésének tényét igazolja vissza, nem jelenti azt, hogy a megrendelést Szolgáltató elfogadta és vállalja. A megrendelés elfogadása, alap esetben, a megrendeléstől számított 2 munkanapon belül történik meg Szolgáltató abbéli ráutaló magatartásával, hogy a megrendelést írásban (vagy telefonon) nem mondja le, vagy nem ajánl fel módosítási lehetőséget Megrendelő részére.

Amennyiben tehát a megrendelésre nem érkezik válasz – az automatikus visszaigazoláson kívül – 2 munkanapon belül, úgy Megrendelő számíthat a leadott rendelésének teljesítésére.

Amennyiben valamilyen oknál fogva Szolgáltató nem -, vagy csak részben tudja teljesíteni a megrendelést, lehetőleg írásban felveszi a kapcsolatot Megrendelővel. Ilyen eset lehet például, de nem kizárólag, ha a kiválasztott szín-, anyag – vagy minta időközben elfogyott, ha előre nem látható túlterheltség miatt a soron kívüli kiszolgálást Szolgáltató nem tudja vállalni, stb. Ez esetben Megrendelő visszaléphet a megrendeléstől Szolgáltató pedig az előre utalt vagy online, bankkártyával kifizetett összeget köteles 8 napon belül visszautalni Megrendelő részére.

Sürgős esetben, felárért, soron kívüli teljesítés is lehetséges. Ennek részleteiről és feltételeiről Megrendelő a IX. pontban megadott, egyben Ügyfélszolgálati elérhetőségeken tájékozódhat.

A szerződés megrendelésre vonatkozó része a Megrendelő részéről a megrendelés elküldésével, Szolgáltató részéről a visszaigazoló e-mail elküldésétől számított legkésőbb 48 óra múlva lép hatályba.

Az egyes termékeket a megrendelés előtt a (virtuális) Kosárba kell tenni az erre utaló gomb megnyomásával, mely minden termék saját oldalán megtalálható. A Kosár ikonra kattintva tekinthető meg a Kosár tartalma, illetve kedvezményre jogosító kupon is itt érvényesíthető.

A Pénztár gombra kattintva lesz mód megadni a számlázáshoz és a házhozszállításhoz szükséges adatokat –vagy be lehet jelentkezni, ha a Megrendelő már regisztrált. Szintén itt választható ki a választott fizetési – és szállítási mód. Továbbá, ugyanitt kerül feltüntetésre a teljes fizetendő összeg is. Végül, de nem utolsó sorban, ha Megrendelőnek a megrendeléssel kapcsolatban bármilyen megjegyzése van, vagy valamilyen pontosítást szeretne, itt hagyhat üzenetet is Szolgáltatónak.

Az egyes termékek oldalain a termék bruttó, általános forgalmi adót tartalmazó ára került feltüntetésre.

Megrendelés leadásához nem szükséges a regisztráció, de ajánlott. A rendelés során az alábbi adatok megadása szükséges:

– számlázási cím:

Név vagy cégnév

Cím vagy székhely (Ország, Irányítószám, Város, Utca, Házszám, emelet, ajtó, egyéb, pl. kapucsengő)

E-mail cím

Telefonszám

Adószám

– szállítási cím (amennyiben eltér a számlázási címtől):

Név vagy cégnév

Cím

Kapcsolattartó vagy átvételre jogosult

A Webáruházban tett megrendelést Szolgáltató csak akkor tudja teljesíteni, ha a Megrendelő a Pénztár oldalon található mezőket maradéktalanul kitölti. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért a Webshop felelősséget nem vállal. A hibásan vagy hiányosan megadott információkból eredő szállítási vagy egyéb többletköltségek Megrendelőt terheli, az ebből adódó károkért Szolgáltató nem felelős.

A megrendeléskor ki kell választani a szállítási módot és a fizetési módot. Ezekről a 3.4 és a 3.5 pontok rendelkeznek.

Az egyes szolgáltatások megrendelése, illetve az egyes szolgáltatásokkal kapcsolatos eseményekre való jelentkezés módja a fentiektől eltérhet. Erről Megrendelő a webshop megfelelő oldalain kaphat naprakész és teljes körű információt és tájékoztatást.

3.4 Szállítás. A megrendelt termék Megrendelőhöz való eljuttatása történhet opcionálisan házhozszállítással, átvételi ponton történő átvétellel és személyes átvétellel.

Személyes átvétel Budapesten a VIII. kerületben, a Palotanegyedben lehetséges. A személyes átvétellel történő megrendelés esetén a szállítási költség ingyenes.

Átvételi ponton történő átvétel esetén az átvételről a visszaigazoló e-mailben küldünk tájékoztatást. Ennek kiválasztásakor a rendszer a díjat automatikusan hozzáadja a számla végösszegéhez.

Házhoz szállítás esetén a házhozszállítás díját a Pénztár felületen a rendszer automatikusan hozzáadja a számla végösszegéhez.

Az egy adott Megrendelő által ugyanarra a címre, de külön leadott megrendelésekre külön szállítási költség kerül felszámolásra. Amennyiben Megrendelő ennek tényét jelzi az Ügyfélszolgálaton, és az előző megrendelések még nem kerültek kiküldésre, úgy több rendelés összevonható, azzal, hogy amennyiben egy összevont rendelés tömege és/vagy térfogata átlép egy bizonyos szintet, úgy az összevonás ellenére az együttes méret – vagy tömegnövekedés miatt a szállítási költség is növekedhet.

A szállítási költség változtatásának-, valamint mértékének egyedi elbírálás alapján történő módosításának jogát Szolgáltató fenntartja.

A termék kézbesítésének időpontja változó lehet, különös tekintettel a beérkező megrendelések mennyiségére. Így a Szolgáltató a kézbesítés időpontját alap esetben a megrendelés elfogadásáról szóló e-mail küldésétől számított 8 munkanapban határozza meg, azzal a kitétellel, hogy ez az aktuális körülményektől függően változhat, továbbá mindent megtesz, hogy ez az idő a lehető legrövidebbre csökkenjen. Amennyiben az előzőekben meghatározotthoz képest megnövekedett szállítási idő várható, erről Megrendelőt még a megrendelés elküldése előtt, a webshopban tájékoztatja a Szolgáltató.

Szolgáltató csak hozzávetőleges szállítási időintervallumot tud megadni.

Amennyiben Megrendelő futárcéggel történő házhozszállítást kért, úgy az első kiszállítási kísérletet követően, ha az sikertelen volt, a fuvarozó alvállalkozó megbízottja erről értesítést fog hagyni a Megrendelőnek, esetenként megpróbálja telefonon is elérni a kiszállítás előtt, és még egyszer megkísérli a kézbesítést. Ez a második kézbesítési kísérlet Megrendelő részére ingyenes. Minden további kézbesítési kísérlet 1500 Ft + 27% Áfa, amely Megrendelőt az eredeti költségein felül terheli.

Megrendelő az aktuális, naprakész szállítási vagy kézbesítési díjakról a Webáruházban tájékozódhat.

Feláras, soron kívüli vagy sürgősségi kézbesítés lehetőségéről és áráról a webáruház elérhetőségein lehet érdeklődni.

Bizonyos vásárlási összeg felett, vagy egyes időszakos akciók keretein belül a házhozszállítás díja ingyenes lehet.

3.5 Fizetés. A webáruházban értékesítésre kínált termékekért/szolgáltatásokért fizetni lehet előre utalással, online bankkártya elfogadással és személyes átvétel esetén készpénzzel.

Online, bankkártyás fizetésre lehetőség van a Barion és a PayPal rendszerén keresztül.

Szolgáltató, minden megrendelést követően, a magyar számviteli törvényeknek megfelelően kiállított számlát a csomagban vagy a csomaggal juttatja el Megrendelőnek.

IV. Garancia, vis major

4.1 Elállás. Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Webshopban megrendelhető termékekre, legalábbis jelentős részükre a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja szerint nem vonatkozik a 20. §.-ban tárgyalt 14 napos elállási jog. Csakúgy a szolgáltatásokra a 29. § (1) bekezdés a, pontja szerint.

Amennyiben a Webshopban olyan termék is értékesítésre kerül, amelyre a Kormányrendelet értelmében él a 14 napos elállási jog, úgy azt a termék adatlapján Szolgáltató egyértelműen feltünteti. Ekkor Megrendelőt a szerződés megkötésének, azaz a megrendelés napja, és a termék kézhezvétele közötti időszakban is megilleti az elállás joga.

Elállásra vonatkozó igényt a Megrendelő e-mailben, postai úton írásban, személyesen vagy telefonon jelentheti be, az erre a célra létrehozott „Elállási nyilatkozat” formanyomtatványon – INNEN letölthető. A vásárló az elállási szándékát a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozatminta útján is közölheti. Az e jogszabályon alapuló elállást megindokolni nem kell.

Írásban történő elállás esetén Felek határidőben érvényesítettnek tekintik, ha a vásárló elállási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. Elállás esetén a terméket a vásárló az elállás közlését követő 14 napon belül bontatlan vagy bontott állapotban köteles visszajuttatni a Webshophoz. Felek határidőt megtartottnak tekintik, amennyiben a Megrendelő igazolja, hogy a terméket a határidő utolsó napjáig postára adta vagy futárszolgálatnak átadta. Utánvéttel visszaküldött terméket Szolgáltató nem vesz át. Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik.

Amennyiben Megrendelő eláll a szerződéstől, Szolgáltató legkésőbb a Megrendelő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszautalja a termék vételárát a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra. A visszatérítés vonatkozik a termék Megrendelő részére történő kiszállítási költségekre is, kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében a Megrendelő nem élt elállási jogával, valamint, ha a Megrendelő nem a legkevésbé költséges, vagy a szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást kért. Ez esetben a többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni. A Szolgáltató azonban jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg a visszaküldött terméket kézhez nem kapta, vagy a Megrendelő nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. Ez esetben a Szolgáltató a kettő közül a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Amennyiben a vásárló nem a jelen ÁSZF és a jogszabályok szerint közli és gyakorolja elállási jogát, úgy a Webshop a vételárat nem téríti vissza. Azonban – előzetes egyeztetést követően – mód van az elállás tárgyát képező termék visszaküldésére a Megrendelő részére. Ennek az újbóli kiszállításnak a költségei Megrendelőt terhelik.

4.2 Kellékszavatosság. Megrendelő a termék átvételétől számított 1 éven belül élhet kellékszavatossági jogával, azon garanciális események vonatkozásában, melyek olyan termékhibákra vonatkoznak, melyek már a termék átvételekor is fennálltak.

Jogos esetben a Megrendelő kérhet kijavítást vagy cserét. Amennyiben ez nem lehetséges, vagy aránytalan költséggel járna Szolgáltató részére, úgy lehetőség van a hiba mértékében arányosan árleszállításra.

Csere esetén újra kezdődik az 1 éves kellékszavatossági helytállást előíró időszak.

Javítás esetén csak a javított hibára kezdődik újra a fenti 1 éves időszak.

Leszállítás esetén a kifogásolt hiba miatt Szolgáltató újabb garanciális helytállásra nem kötelezhető.

Legfeljebb háromszori csere vagy javítás után Felek a szerződéstől való elállást kötik ki.

Megrendelő az észlelt hibát köteles haladéktalanul, de legfeljebb 2 hónapon belül jelezni Szolgáltató részére. Amennyiben ez elmarad, és a hibából a terméken további értékcsökkenés következik be, annak megtérítésére és javítására Szolgáltató nem köteles.

A termék átvételétől számított 6 hónapon belül jelzett hiba esetén vélelmezni kell, hogy az adott hiba már a teljesítést pillanatában is fennállt, kivéve, ha ez a vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. Szolgáltató mentesül a szavatossági helytállás alól, ha a vélelmet megcáfolva bizonyítja, hogy a termék hibája Vevő részére történő átadást követően -, vagy a termék nem rendeltetésszerű használatából adódóan keletkezett. A teljesítés utáni hat hónap elteltével a bizonyítási teher megfordul, azaz vitás helyzetben Megrendelőt terheli bizonyítási teher.

Amennyiben Megrendelő kellékszavatossági jogával kíván élni, akkor ezt megteheti a Szolgáltató felé valamely módon, lehetőleg írásban való közléssel, Szolgáltató Ügyfélszolgálati elérhetőségein. Ebbe bele kell foglalnia, hogy mi a kellékszavatossággal kapcsolatos észrevétele és igénye. Ezt követően erről Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel. A kellékszavatossági joggal való élés jogosságának kivizsgálásra Szolgáltatónak 30 napja van – de igyekszik ezt a lehető leghamarabb megtenni. Amennyiben a vizsgálat eredménye Megrendelő részére pozitív eredménnyel zárul, Szolgáltató minden további vizsgálat és tájékoztatás nélkül helytáll a kellékszavatossági jog gyakorlása során. Amennyiben a kivizsgálás eredményét Megrendelő vitatja, úgy a IX. pontban leírtak szerint kérhet jogorvoslati segítséget.

4.3 Termékszavatosság. Ingó dolog (jelen esetben: a webshopban megtalálható termékek) hibája esetén Megrendelő élhet a termékszavatosság jogával is a 4.2-es pontban részletezett jogával szemben. Ez esetben Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Hibás a termék, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Megrendelő termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó, jelen esetben Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan Megrendelő nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Amennyiben Megrendelő termékszavatossági jogával kíván élni, akkor ezt megteheti a Szolgáltató felé valamely módon, lehetőleg írásban való közléssel, Szolgáltató Ügyfélszolgálati elérhetőségein. Ebbe bele kell foglalnia, hogy mi a termékszavatossággal kapcsolatos észrevétele és igénye. Ezt követően erről Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel. A termékszavatossággi joggal való élés jogosságának kivizsgálásra Szolgáltatónak 30 napja van – de igyekszik ezt a lehető leghamarabb megtenni. Amennyiben a vizsgálat eredménye Megrendelő részére pozitív eredménnyel zárul, Szolgáltató minden további vizsgálat és tájékoztatás nélkül helytáll a termékszavatossági jog gyakorlása során. Amennyiben a kivizsgálás eredményét Megrendelő vitatja, úgy a IX. pontban leírtak szerint kérhet jogorvoslati segítséget.

4.4 Jótállás. A Webshopban értékesített termékek jelentős részére Szolgáltató a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet melléklete alapján, mivel a ezen termékek a felsorolt termékek között nincsenek felsorolva, nem köteles jótállást biztosítani a Megrendelőnek.

Amennyiben a Webáruház üzemelése során mégis kerül olyan termék az értékesíteni kívánt termékportfólióba, amelyre Szolgáltató hibás teljesítés esetén köteles jótállást biztosítani, úgy a jótállást Megrendelő az alábbiak szerint érvényesítheti.

A jótállási határidő a termék átvételének napján kezdődik. Időtartama: 1 év.

Megrendelő – választása szerint – az alábbi igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Szolgáltató, amennyiben a Megrendelő a termék átvételétől számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt és amennyiben a meghibásodás a rendeletetés szerű használatot akadályozza, nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni.

A Szolgáltató mentesül jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

4.5 Jótállási jegy. Szolgáltató a Megrendelőnek magyar nyelvű jótállási jegyet juttat el a csomagban. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletalapján:

„… A jótállási jegyen fel kell tüntetni:

  1. a) a vállalkozás nevét, címét,
  2. b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint – ha van – gyártási számát,
  3. c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,
  4. d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy – a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén – a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,
  5. e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá
  6. f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

(4) A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti.

  1. § (1) A jótállásból eredő jogok – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.

(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. … ”

Felek a jótállási jog gyakorlása során felvett jegyzőkönyvnek elfogadják Szolgáltató az esetről elektronikus formában, pl. e-mailben küldött összefoglalóját, amennyiben az tartalmazza az alábbiakat:

– a fogyasztó nevét és címét,
– a fogyasztási cikk (áru) megnevezését és vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját,
– a hiba leírását,
– a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
– a kifogás rendezésének módját.

4.6 Támogatás, jótékonykodás. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Webshopban történő vásárlással (ide tartozik a megrendelés, akkor is, ha utóbb megrendelő eláll, vagy bármi más módon garanciális jogaival élne) a termékek és szolgáltatások bruttó vételárának 1%-ával a Szolgáltató által választott jótékonysági célt is támogatja. Ezért, olyan garanciális helytállás során, melynek eredményeképp Szolgáltató pénzvisszafizetést eszközöl, Megrendelő tudomásul veszi, hogy a pénzvisszafizetés csak a bruttó vételár 99%-ára vonatkozik, tekintve, hogy az 1%-nyi díjat Szolgáltató továbbutalja a kiválasztott szervezet felé. Az aktuálisan támogatott szervezetről, illetve Szolgáltató egyéb jótékonysági akcióiról Megrendelő bővebben a webshop erre vonatkozó menüpontjában vagy az Üzemeltető hírleveleiből tájékozódhat.

4.7 Anyagválasztás. Szolgáltató az egyes termékek alapanyagának kiválasztása során, az anyag, a szín és a minta esetében a tévedés jogát fenntartja. Ez különösen indokolt a Megrendelő monitor beállításaiból adódó esetleges vizuális eltérések miatt. Továbbá vonatkozik ez az esetleges elírásokból vagy figyelmetlenségből adódó tárgyi tévedésekre is. Ugyanakkor köteles mindent megtenni a hiba feltárását követően azért, hogy Megrendelő mindenképpen a megrendelt termékhez leginkább hasonló terméket kaphasson.

4.8 Sérült csomagolás. A kézbesítés során Megrendelő köteles az átvett csomag sértetlenségét ellenőrizni, és amennyiben a csomagolás sérült, úgy jegyzőkönyvet készíteni ezen tényről.

A Webáruház a sérülten feladott csomag lehetőségét kizárja, tekintve, hogy sérült csomagot futárcég nem vesz át.

A sérült csomagolású termék átvétele Megrendelő részéről garanciális jogvesztéssel jár, a mennyiségi illetve sérült termékre való reklamációk vonatkozásában.

4.9 Vis Major. Vis major esetén Szolgáltató mentesül a szerződésszerű teljesítés kötelezettsége alól. Vis major-nak minősül minden, a Szolgáltató érdekkörén kívül eső, elháríthatatlan külső ok, különös, de nem kizárólagos tekintettel a természeti csapásokra, mint árvíz, tűz, földrengés, vihar, villámcsapás, nagy mennyiségű csapadék, továbbá sztrájkra, merényletre, illetve állami intézkedésre.

4.10. Szolgáltatások. Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben a webshopban vásárolt vagy megrendelt szolgáltatásokat Üzemeltető közvetített szolgáltatásként értékesíti, úgy azok vonatkozásában garanciálisan az alvállalkozó köteles helyt állni. Üzemeltető mindent megtesz a vitás helyzet békés rendezéséért.

V. Szerzői jogok

A babychameleon.hu oldalon található valamennyi tartalom és intellektuális termék (szöveg, cikk, know-how, termékismertető, logó, termékkép, más információ illetve adat) szerzői jogai – eltérő rendelkezés hiányában – térbeli és időbeli korlátozás nélkül a webáruház és a weblap üzemeltetőjét, Szolgáltatót illetik meg. Ugyanez igaz a Szolgáltató által küldött ingyenes, letölthető vagy más módon Megrendelőnek eljuttatott anyagokra is, akkor is, ha azokat Megrendelő a hírlevélre való feliratkozásért, vagy más, egyéb okból kifolyólag kapta Szolgáltatótól.

A Webáruház szerzői és egyéb jogainak megsértése vagy e szerződés megszegése esetén azonnal jogi eljárást kezdeményez a jogsértővel szemben.

Egyebekben pedig a jelen ÁSzF I. pontja az irányadó.

VI. Adatvédelmi rendelkezések

Lásd az Adatkezelési tájékoztatóban.

A Megrendelő az Adatkezelési szabályzatban rögzítetteket megismerte és tudomásul vette.

VII. A szerződés hatálya

A jelen ÁSZF kötelező erővel hatályos a Felekre a Látogató weboldalon, webshopban való böngészésének megkezdésétől, a hírlevelekre, levelező listákra való feliratkozásának pillanatától, valamint a Megbízóval való kapcsolatfelvétel pillanatától, és különösen a Megrendelő által leadott megrendelést követően, valamint minden további, egy megrendelést egyértelműen hatályosító, jelen szerződésben nem tárgyalt mód esetében.

VIII. Panaszkezelés

A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Webáruház ügyfélszolgálati címével (X. pont).

Szóbeli panasz esetén Szolgáltató a panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja azt.

Ha Megrendelő a Szolgáltató panaszkezelését vitatja, vagy ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, úgy Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a vásárlónak eljuttatja.

Írásban (ideértve az elektronikus úton) vagy telefonon tett panaszt Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszolja meg – egyúttal csatolja a panaszról felvett jegyzőkönyvet is. A rögzített panasznak tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását valamint a jogszabályban előírt egyéb adatokat.

Amennyiben Szolgáltató elutasítja a panaszt, azt indokolni köteles. Egyúttal köteles felhívni Megrendelő figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre. Egyebekben fogyasztóként erről Megrendelő az alábbiak szerint tájékozódhat, további panaszt az alábbiak szerint tehet, vitás esetben jogorvoslati lehetőséget az alábbiak szerint kaphat:

Megrendelő fogyasztóként panasszal a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat. Az illetékes kormányhivatalok listája IDE kattintva érhető el.

IX. Egyéb rendelkezések, Ügyfélszolgálat

A babychameleon.hu oldal használatával a weboldal és a webshop használója, Megrendelő kijelenti, hogy a felhasználási feltételeket megértette, azokat tudomásul vette, és azt magára nézve kötelező érvényűen elfogadja.

A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

A jelen ÁSZF egyoldalú módosításának jogát a Szolgáltató fenntartja. A megrendeléssel vagy az ÁSZF-fel kapcsolatos valamennyi információt, közleményt és változást a Szolgáltató kizárólagosan írásos kommunikáció során közlik (lsd. következő bekezdés). Az információ e-mailben való megküldésével az információ a regisztrált felek részére kézbesítettnek tekintendő.

Felek írásos kommunikációnak fogadják el az e-mailben küldött leveleket. A kapcsolattartásra kijelölt email címek:

– a Szolgáltató részéről elsődlegesen az info@babychameleon.hu,

– a Látogató/Megrendelő részéről pedig a honlapokon a feliratkozás vagy kapcsolatfelvételkor megadott e-mail-címe.

A Felek kölcsönösen írásosnak fogadnak el ettől eltérő email címekről történő kommunikációt is, de bármilyen vitás kérdést vagy fizetési felszólítást a kijelölt címekre kell küldeni. A dezinformáltságból eredő felelősséget és kártérítést Szolgáltató kizárja.

Céginformáció, egyben Ügyfélszolgálati elérhetőségek:

Cégnév: Business Management Kft.
Adószám: 2 3 0 5 1 7 9 1- 2- 13
Székhely: 2030 Érd Köszméte utca 1.
Kapcsolat: Tóth Adorján
Tel: +36 20 58 51 331 (munkanapokon 10-16 óráig)
e-mail: info@babychameleon.hu

A Webáruházban leadott megrendelés útján létrejött szerződés, azaz a jelen szerződés írásban megkötöttnek minősül, a szerződés magyar nyelven jön létre, és arra Magyarország törvényei az irányadók.

Jelen Általános Szerződési Feltételek feltételei hatályon kívül helyezik a bármely fél által kiadott dokumentumban vagy elismerő nyilatkozatban foglalt minden egyéb feltételt vagy szóbeli megállapodást, kivéve a kifejezetten jelen ÁSZF rendelkezéseinek felülírására létrehozott esetleges Egyedi Szerződést. Jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó.

A szerződés mellékletei az alábbi linkekről érhetőek el:

Elállási/felmondási nyilatkozat-minta

;