Igen, a házhozszállításról – bár bízunk benne, hogy ahogyan a legtöbbeknek, úgy ez ma már neked sem lesz újdonság. 🙂
A házhozszállítás az a folyamat, amely során mi, az elkészült terméked eljuttatjuk hozzád. Ez egy három szereplős, és több tényezős munkafolyamat, melynek egyes részei változnak, mások állandók.
Az első szereplő mi vagyunk. Amint kész a megrendelt terméked, mi hívjuk a futárcég kollégáját, hogy viheti a csomagod. Ha délelőtt hívjuk, még aznap eljön érte. Ha csak délután tudjuk felhívni, akkor lehet, hogy csak másnap jön. Minden esetre, mire ő megérkezik, a megrendelésed gondosan becsomagoljuk és megcímezzük neked.
A második szereplő a futárcég. Jelenleg elsősorban a GLS-sel dolgozunk. A GLS, mint a legtöbb nagy futárcég, a munka könnyebb szervezése érdekében Budapestet elosztotta kerületenként, és kerületen belül is további több, kisebb részt jelölt ki. Az egyik ilyen rész a mi futárunk területe. Balázsnak hívják: nagyon szimpatikus, kedves, szorgalmas és előzékeny fiú! Szeretjük 🙂 Nos, tehát Balázs jön, ha hívjuk. Onnantól pedig, hogy átvette a csomagod – aznap még több másik, akár több száz csomaggal együtt!-, a munkaideje vége felé az összeset beviszi egy nagy elosztóba.
Az elosztóban, a napi szinten Budapest teljes területéről beérkező, sok ezer vagy tízezer küldeményt egész éjjel kollégák, „Balázsok” százai (bocs a megfogalmazásért) válogatják, szortírozzák, hogy hajnalban egy nagy autón elindulhasson mind feléd, felétek. Ezek meg is érkeznek kora reggel, valószínűleg a hozzád legközelebbi nagyvárosban található újabb elosztóba. Innen pedig annak a kollégának az autójába kerülnek, aki még aznap fog nálad, a megadott címeden kopogni, hogy átadhassa neked a már várva várt kisbabás terméked.
Itt jössz te, a legfontosabb szereplője a folyamatnak. Ugyanis, amíg nincs átvéve a csomagod, a házhozszállítás nem valósul meg. Ezért, hogy mielőbb teljesíthessük a megrendelésed, arra kérünk, hogy olyan címet adj meg, ahol jellemzően elérhetünk téged, vagy egy megbízottad. Ez kismamáknál jellemzően az otthonuk, mások a munkahelyi címet adják meg, esetleg a nagyszülőét, vagy egy szomszédét, akivel jóban vannak.
Mondhatod, hogy „– Nem tudom előre, mikor leszek otthon.”, illetve sokan kérdezik, hogy „- Hív-e szállítás előtt a futár?”. Ezzel kapcsolatban azt szoktuk mondani, hogy senki sem tudja egy hétre előre, hogy mikor-hol lesz. Illetve, hogy a futárnak, bár alap esetben nem kötelessége felhívnia téged az érkezés előtt, szintén érdeke, hogy mielőbb kézbesítse a küldeményt, így sokszor megteszi. További biztosíték, hogy ha első alkalommal nem talál téged a megadott címen, értesítőt hagy neked arról, hogy ott volt, és megkísérli újra a kézbesítést. Persze, mindettől függetlenül a legjobb, ha tényleg olyan címet adsz meg, ahol jó eséllyel lesz valaki.
Végül, van lehetőség extra szolgáltatásokat is igénybe venni, mint például sms-értesítés a kiszállítás előtt, vagy fix és szűkebb intervallum megadása a kiszállításra vonatkozóan. Ha ezeket igénybe szeretnéd venni, kérjük, jelezd a megrendelésednél vagy vedd fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálatunkkal!