Blog Post
Baba-papa márka, #babapapa mozgalom
Baba-papa, vagy ehhez hasonló kifejezésről már hallottam. De leginkább úgy, mint apa-fia vagy apa-lánya. Például apa-fia póló-szett, sapka, ilyesmi. De baba-papa márkáról még nem. Miért?
Fontosnak tartjuk, hogy küldetésünk másokat is elérjen és magával ragadjon, ezért is vettem részt Mészáros Robi barátom egyik #brandkívüli előadásán, amit a BrandBirds tulajdonosaként tartott. Beszélt többek között a közösségépítés fontosságáról (khm, nem régen létrehozott Facebook csoport, helló) és arról, ami alapján végül is ez a cikk is íródott, hogy néha az
újonnan alkotott szavak akár mozgalmat is indíthatnak.
Miért mondom el mindezt?
Mert egy mozgalmat akarok indítani, azért, hogy a baba-mama kifejezés mellett az általam még az előadás alatt alkotott baba-papa márka kifejezés is létjogosultságot nyerjen.
Szerencsére az utóbbi években egyre nagyobb teret kap a kisbabák életében az apuka szerepe is. Nem volt ez mindig így, és sajnos, ennek ellenére ma is: sokszor a legjobb szándék mellett sincs az apáknak elég idejük gyermekükkel lenni. Pedig … fontos lenne.
Miért nem baba-papa?
A kisbabáknak, az újszülöttek valóban, először és elsősorban az anyukájukra van szükségük. Ám, ahogy cseperednek, ahogy egyre jobban kinyílik a kis szemük és lelkük a nagyvilágra, egyre fontosabb teret kap az életükben az apa is.
Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az elmúlt körülbelül két hónap a Kaméleon család életében. Amikor is Boginak az államvizsgájára kellet felkészülnie. Ebben a két hónapban nem csak az apai feladatokat, hanem jórészt az anyai feladatokat is átvállaltam. Ezek az anyamentes hétköznapok, illetve hétvégék egy sokkal erősebb, stabilabb érzelmi-bizalmi alapot építettek közénk. Emellett, a termékeinket is #apateszt -eltem. 🙂
Uh oh ??!! #passthelaundrythen #airdrybaby #dadlife #instadad
Sholom Ber Solomon (@sbsolly) által megosztott bejegyzés,
Nem. A tesztelés nem így zajlott! Bár ez is menő! Igazi #babapapa életérzés!
#babapapa
Célunk, hogy a baba-mama márka kifejezés mellé fogadjuk el a baba-papa márka kifejezést is.
Baba-papa márkának lenni mindössze annyi, hogy:
– elismerjük, kiállunk mellette és hirdetjük is, hogy az apák szerepe is ugyanolyan fontos a gyerekek életében
– e mellett természetesen kellő alázattal és belátással maradunk: az anyák maradjanak anyák (úgy se tud senki a helyükre lépni)
– kommunikálunk vagy szervezünk baba-papa eseményeket, tudósítunk, írunk olyan sztorikról, amely valamely apák és gyermekük között történt meg
– nyíltan beszélünk az apák gyermekekkel kapcsolatos kérdéseiről
– törekszünk kifejezetten baba-papa termékeket készíteni (legalább baba-papa szetteket), de a mozgalomhoz csatlakozni úgy is lehet, hogy még csak nem is készítesz “babás cuccokat”
Ennyi az egész 🙂
Így a mai nappal büszkén tudatjuk, hogy:
– A Baby Chameleon baba-mama márka egyben baba-papa márka is. Talán az első a világon!
– Életre hívunk egy mozgalmat, melynek minden online aktivitását a #babapapa hashtag-gel látjuk el, és bárki csatlakozhat hozzá, aki a fenti témákról ír, beszél, tud velük azonosulni vagy a fentieknek meg szeretne felelni.
Osszátok meg kérlek ezt a posztot! Hadd lássák a kispapák, apukák is, hogy elismerjük és látjuk, hogy gyermekük születésével nekik is egy új, apa identitásuk születik. És, hogy nem ciki kérdezni, meg belefolyni a pelenkázás vagy a hozzátáplálás témakörébe, és, hogy mindenki megtudja, hogy nagyon ósdi gondolkozás az, hogy ez csak az anya dolga lehet.
Ti mit tennétek hozzá? Mivel egészítenétek ki a listát?
ps: ha baba-mama márkaként szeretnél #babapapa is lenni, készíthetsz egy, a fentiekhez hasonló képet magadnak, amivel te is hirdetheted, hogy csatlakozol a ügyünkhöz, hogy számodra is fontos, hogy az apák is részt vegyenek a gyermekeik életében. Szívesen segítünk elkészíteni is, ha nem megy. Keressetek meg elérhetőségeinken!